DARI BEIJING, CHINA, MANDRILL GARAGE TELAH MEREKA KARYA SENI BMW R80 KUSTOM.

Sumber gambar: Pipeburn

China merupakan salah satu pasaran terbesar dalam industri motosikal. Semua syarikat besar kini terletak di Beijing dan mereka tidak malu dengan kehebatan motosikal kustom. Pelanggan bertemu dengan Mandrill Garage untuk membina BMW R80 1981 bagi mereka. Mencari motosikal derma dan bahagian memang satu cabaran untuk pasukan, seperti dikatakan oleh Pipeburn. Walau bagaimanapun, ini tidak menghalang pasukan daripada membuat BMW Vintage Racer.

LATAR BELAKANG R80 KUSTOM

Sumber gambar: Pipeburn

Di Mandrill dan banyak firma lain, pembina memberi lebih perhatian kepada jentera moden sebagai pangkalan mereka. Luo Hao dan pasukannya mengambil motosikal lama dan mengubahnya kepada satu karya yang hebat. Walaupun mereka tidak mempunyai banyak bahagian, pelanggan hanya memberitahu Mandrill untuk membina motosikal menurut apa yang mereka fikir adalah sesuai. Pasukan mendapat model 1981 dan mengeluarkan beberapa bahagian. Pasukan itu menyimpan enjin, rangka dan roda. Mereka juga membina boxer kembar 800cc dan mengasah kotak gear. Motosikal ini mempunyai Unit Motogadget m dan Lampu LED di bahagian depan dan belakang.

Sumber gambar: Pipeburn

Related Post

BAHAGIAN LUAR R80 KUSTOM

Sumber gambar: Pipeburn

“Ideanya adalah untuk memberi motosikal ini gaya oldschool,” kata Luo seperti yang dipetik daripada Pipeburn. “Jadi idea pertama yang semua setujui adalah untuk menyesuaikan motosikal dengan hujung depan girder. “Pereka grafik melukis bahagian-bahagian tersebut dan memasuki CAD. Tidak disangka bahawa pasukan ini membina badan motosikal dengan gigih dengan menggunakan aloi billet.

Mereka telah mengubah reka bentuk swingarm kepada operasi mono-shock. Pasukan mempunyai idea memberi motosikal gaya vintaj. Kerja logam pada motosikal agak terperinci, terutamanya pada bahagian ekor. Bagi skema cat, mereka telah memilih warna klasik BMW. “Cat dan warna yang kami gunakan adalah warna perlumbaan BMW vintaj.”

Sumber gambar: Pipeburn

Brendan Jeremiah

Berlatarbelakangkan industri grafik, namun masih lagi rookie dalam dunia permotoran. Seorang peminat tegar pada apa sahaja yang melebihi 500hp, walaupun sering menderita saban hari melalui trafik yang maha perlahan di Lebuhraya Persekutuan

Share
Published by
Brendan Jeremiah